
Ve üye olmak için böyle bir ileti yazacağınız anı beklediniz. Olabilir.Börileyüü yazdı:Başka biri olduğumu mu düşünüyorsuñuz? Uzun zamândır bu yazışmalığı takîb édiyorum, ancak şimdiye dek üye olmadım.
Konu sadece şamanizm meselesi emes. Ayrıca Müslüman görünüp türlü haltlar yiyen insanlar da var. Buradaki asıl mesele şu olabilir: Nasıl ki ayrım kimseler milliyetçilik anlayışlarına göre Arapça -Farsça sözcüklere adeta düşman oluyorsa keybirleri de "İslam Arapların, şamanizm Türklerin dinidir" diyerek şamanist olabiliyor. Bu bir bakıma milliyetçilikte aşırı gitmektir. Bu şekilde de olsa şamanist olmuşsa bu o kimsenin özünü ilgilendiren bir konudur. Ancak şamanist olduktan sonra daha önce inanmış olduğu İslam'a bir takım iftiralarla saldırıyorsa öyle kimseleri eleştirebiliriz. Çünkü iş kişinin bireysel olarak neye inanıp neye inanmayacağı konusundan çıkmış oluyor. Benim internette tanıştığım bir ateist var mesela kesinlikle inançlar konusunda herkese saygılı olduğunu aytıyor ma aynı kezde milliyetçi olduğunu aytan birisidr. Şimdi onun yağdayı ile milliyetçilik adı altında İslam ma Arap düşmanlığı yaparak Müslümanlara hakaret eden kimselerin yağdayı bir midir? Daha yakın zamana kadar Müslüman olup internette okuduğu 1-2 araştırmacı yazar(!)ın yazdıklarıyla şamanist olduktan sonra bir adam İslam'a, Müslümanlar'a ma hatta Osmanlıya hakaretler ediyorsa bu adama kafayı sıyırmış da denebilir sapık da denebilir... Biraz karışık yazdım ama diyesin ne demeye çalıştığım anlaşılıyordur.Engin yazdı:Bir sürü Müslüman da başka dinlere iftira atıyor. Hatta mezhepler arasında bile başka mezheplere "cınlıkla ilgisi olmayan" iftiralar atılıyor. Şimdi Sünnilerin yüzyıllardır Alevileri suçladıkları gerçek dışı saçmalıklara girmeyeyim en iyi değil mi?
Bunlara bakarak bütün Müslümanlara manyak mı diyelim? Bütün dünyanın Müslüman olmasını düşünenler de var, ne yapacağız yani? Bu mantıkla bir dinin bütün inananlarını köteleyebilir miyiz? Ayrıca her Şamanist kafayı yememiştir, birçoğu da o inancı sevdiği için ona inanıyor, aşırı milliyetçilikten dolayı değil. Dinler hassas konulardır, burada hiç kimse İslâmı kötülemedi, İslâma sövmedi; İslâm dışındaki diğer dinler için de aynı saygı ve hassasiyet gösterilsin!
Kez-keziyle internette Allah isminin putun adı olduğu iddiasıyla başlayıp İslam'a göre bütün inanmayanların öldürüleceği (halbuki öyle nerse yok) gibi iddialarla devam eden yazışmalar / konuşmalarla karşılaşabiliyoruz. Daha bundan bir nice gün kabak bir sesli sohbet ortamında bunday iddialarla karşılaştım. Bunlar gerçekten rahatsızlık verici nerseler. Yoksa adam şamanist mi ateist mi bizi ne ilgilendirir?Engin yazdı:Ne demek istediğinizi anladım ancak burada öyle bir kişi bulunmadığı ve öyle yorumlar olmadığı için Şamanistlerin neden tartışıldığını anlamadım. Neyse, burası din tartışmalarının olduğu yer değil. Bırakalım herkes istediği dini diğer dinlere saygı duymak koşuluyla hürce yaşasın.
Kuşhan baykadıysanız forumda Allah putun adıydı yazan kişi Oktay Bey idi. Ona kimse "İslam'a hakaret ettiniz / ediyorsunuz" dedi mi?Kuşhan yazdı:Allah'ın adının putun adından gelmiş olmasını tartışmak İslam'a hakaret değildir. Öyle olsaydı evrim teorisi de İslam'a aykırı diye tartışmayalım olsun bitsin.
Kuşhan baykadıysanız forumda Allah putun adıydı yazan kişi Oktay Bey idi. Ona kimse "İslam'a hakaret ettiniz / ediyorsunuz" dedi mi?ingichka yazdı:
Kuşhan yazdı:Kuşhan baykadıysanız forumda Allah putun adıydı yazan kişi Oktay Bey idi. Ona kimse "İslam'a hakaret ettiniz / ediyorsunuz" dedi mi?ingichka yazdı:
Kuşhan yazdı:"Oktay Beye hakaret ettiniz" dedim mi? Rahatsızlık verici olarak nitelendirdiniz, ben de hakaret değildir rahatsız olmanıza gerek yok demek istedim.
Engin yazdı:Bence çağrı çok uygun bir karşılık. Başka söze gerek görmüyorum. İsteyen ezan sözünü kullanır, isteyen çağrıyı. Zorlama yok, tasfiye yok.
Çağrı sözünün muxtälif manaları var. Mäsälän bir yerdä "Papadan xristiyanlara çağrı" gibi bir närsä deyiländä bunun başqa türlü başa düşülmä ihtimali ola bilir.Yérbey yazdı:Engin yazdı:Bence çağrı çok uygun bir karşılık. Başka söze gerek görmüyorum. İsteyen ezan sözünü kullanır, isteyen çağrıyı. Zorlama yok, tasfiye yok.
Konu bayağı dağılmış ancak benim görüşüm ezana karşılık çağrıdır. Çağrı sözcüğü halk arasında da bilinen, duyulan bir sözcük olduğundan kimse yadırgayamaz bence...
Bu bölümü gezen üyeler: Hiç bir üye yok ve 1 konuk